woensdag 27 november 2013

Plagiaat Jeans

Beste volgers,

Vandaag een serieus onderwerp op mijn blog, namelijk namaak-kleding. Dit onderwerp krijgt de laatste tijd ook steeds meer aandacht van overheden en nieuws, want het schijnt dat het steeds vaker gebeurd dat nep producten worden gevonden.  Zelf zie ik het ook steeds vaker in het straatbeeld, mensen met van die nepkleding aan waarvan je gewoon kan zien dat het niet echt is. Je weet gewoon van te voren al dat deze merken niet zulk soort kleding verkopen. Ik snap dit niet, is een merk dan zo belangrijk voor je? Wil je echt alleen geld uitgeven aan kwalitatief slechte kleding om het merkje dat er op staat? Dat is toch best triest vind ik, blijkbaar vind je het dan heel belangrijk wat andere mensen van je vinden.

Ik zag het afgelopen week ook op schiphol, overal waarschuwingen tegen het importeren van nepkleding en toch schijnt het nog steeds heel te gebeuren. Ondanks alle waarschuwingen en dat het een strafbaar feit is.

Het merk G-Star is een voorbeeld van een merk wat veelvuldig word gekopieerd door andere kledingbedrijven. Hun logo is het meest populair en wordt vaak groots gedrukt op de nepkleding, blijkbaar heeft dit merk dat effect op mensen. Iedereen weet ook dat die grote logo's niet worden gebruikt door G-Star maar dit maakt blijkbaar niet uit. Het is echt zonde, de merken krijgen een slecht imago en lopen inkomen mis. Hieronder een voorbeeld:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten